Vaikuttaako arvonlisäveron korotus 1.9.2024 hintoihin?
Arvonlisäveron korotus koskee tuotteita, joiden verokanta on ollut aikaisemmin 24 %. Korotus ei siis vaikuta ruokaan, mutta koskee esimerkiksi talouspaperia. Jos olet tehnyt tilauksesi elokuun puolella, mutta toimitus on syyskuun puolella, voi tilauksesi loppusumma olla muuttunut myös alv-muutoksen ansiosta. Loppusumma täsmentyy joka tapauksessa vasta toimituspäivänä voimassa olevien hintojen, punnittavien tuotteiden, mahdollisten korvaavien tuotteiden ja käytetyn pakkausmateriaalin mukaan. Hintamuutoksia tapahtuu jatkuvasti, ylös- ja alaspäin.
Mitä verkkokaupan käyttäminen minulle maksaa?
Verkkokauppatilauksesi kokonaishinta koostuu tuotteiden hinnoista, kuljetuslaatikoiden pakkausmateriaalimaksusta sekä nouto- tai toimitusmaksusta. Tilauksesi loppusummaan ei lisätä mitään palvelumaksuja tai verkkokauppalisää. Noutomaksu sisältää meillä aina keräilyn. Kuljetusmaksu sisältää keräilyn lisäksi myös itse kuljetuksen hinnan.
Ovatko tuotteiden hinnat verkkokaupassa samat kuin myymälässä?
Kyllä vain, hinnat ovat ruoan verkkokaupassamme samat kuin paikan päällä valitsemassasi myymälässä ostostesi toimituspäivänä, kampanjoita lukuun ottamatta. Joskus harvoin voi käydä niin, että jonkin tuotteen hinta myymälässä ehtii muuttua tilauksen tekemisen ja tuotteiden keräilyn välillä. Hintamuutokset ovat kuitenkin useimmiten hyvin pieniä. Muutoksia tapahtuu esimerkiksi hedelmien ja vihannesten hinnoissa, joiden hinta hieman vaihtelee sesongin mukaan.
Veloitatteko pakkausmateriaaleista?
Veloitamme pakkausmateriaaleista toteutuneen käytön mukaan, kuitenkin aina vähintään 0,60 euroa. Pakkausmateriaalimaksu kattaa nipin napin meille koituvat kustannukset, muita pakkausmateriaalimaksuja emme sinulta peri. Esimerkiksi hedelmien ja pakasteiden pakkaamiseen käytetyistä muovipusseista emme veloita erikseen.
Keräilemme tilaukset ensisijaisesti pahvilaatikoihin, mutta osa myymälöistä tarjoaa pakkausmateriaaliksi myös muovikasseja. Suurimmassa osassa myymälöitä pakkausmateriaalien lopullinen hinta täsmentyy, kun ostoksesi on pakattu ja tiedämme, kuinka monta laatikkoa tai kassia lopulta tarvittiin. Osassa myymälöissä maksat pakkausmateriaaleista kiinteän hinnan. Näet tarjolla olevat vaihtoehdot ja hinnat aina kassalla, eli siinä vaiheessa kun olet viimeistelmässä tilaustasi.
Koulutetut keräilijämme pakkaavat yhteen laatikkoon tai kassiin mahdollisimman paljon ostoksia varmistaen samalla, että ne kestävät ostostesi painon.
Osaanko varmasti tehdä tilaukseni oikein?
Teemme kovasti töitä, jotta ostosten tekeminen on ruoan verkkokaupassamme mahdollisimman yksinkertaista ja selkeää. Kaikki tapahtuu ensinnäkin selvällä suomen kielellä. Meillä voit myös tehdä ostoksesi rauhassa ja ilman hoputtamista. Tavaraa kyllä riittää eivätkä hinnat muutu hetkessä. Saat sähköpostiisi vielä yksityiskohtaisen vahvistuksen tilauksestasi. Jos haluat muokata tilausta tai perua sen, onnistuu se näppärästi tilausvahvistuksessa olevaa linkkiä klikkamalla.
Mistä tiedän ostosteni todellisen loppusumman?
Ostokorisi summa päivittyy samalla kun lisäät tuotteita koriin. Ennen kuin lähetät tilauksen, näet vielä arvion loppusummasta, joka sisältää nouto- tai kuljetusmaksun sekä yhden pahvilaatikon. Loppusumma voi tästä vielä täsmentyä, jos pakkaamiseen tarvitaankin useampi kuin yksi laatikko tai jos tilauksessasi on esimerkiksi punnittavia, puuttuvia tai korvattuja tuotteita.
Teettekö maksukortilleni katevarauksen?
Kun maksat tilauksen, tarkistamme korttisi tiedot tekemällä 0,00 tai 0,01 euron suuruisen katevarauksen. Näin voimme varmistaa jo etukäteen, että maksukorttisi toimii ja kaikki on valmiina veloitusta varten. Veloitamme maksun kortiltasi kuitenkin vasta kun olemme pakanneet ostoksesi ja tiedämme loppusumman sentilleen. Sinun pitää siis muistaa varmistaa, että tililläsi on tuolloin katetta ja maksukorttisi asetukset ovat edelleen kunnossa.